Mit érdemes a bemutatkozásba írni a Jószakin?

Főoldal » Partneri kultúra
Értékelés:
3.7
(3)

Aki a Jószaki oldalán szeretné megtalálni azt a szakembert, akit megbízhat a szóban forgó feladat elvégzésével, az azzal a mozdulattal fog kezdeni, hogy megnyitja a szaki adatlapját, elolvassa a bemutatkozó szöveget, megnézi a referenciákat, az árakat, (ha a szaki közzétette), a profil képet, és az értékeléseket. Mindegyik információ ezek közül megér egy kis átgondolást, de most fókuszáljunk a bemutatkozó szövegre!

Mit érdemes leírnunk magunkról, hogy ezzel meggyőzzük a megrendelőt arról, hogy mi vagyunk az ideális választás az adott munkára?

A bemutatkozó szöveget olvasva a megrendelő szerez egy első benyomást rólunk , és akár már ez alapján eldöntheti, hogy szimpatikussá váltunk-e a számára, vagy inkább jobb, ha keres egy másik szakit, akivel megoszthatja terveit és elvárásait.

Fontos, hogy hitelesen és érthetően fogalmazzunk, olvassuk át többször a kész szöveget, hogy ne legyen benne helyesírási hiba, ezzel is növelhetjük a megkeresések számát.

Regisztrálj a JóSzakira és szerezz megbízásokat azonnal!

Emailben küldjük el a megkereséseket, jó lesz?


Természetesen nem csak a megfogalmazás fontos, maga a tartalom még ennél is lényegesebb.

A megrendelő rákattint arra a személyre, aki a profilkép alapján a legszimpatikusabb, majd elolvassa a bemutatkozás szövegének első mondatát. (A profilképről ebben a bejegyzésben már írtunk!)

Az önmarketing nem dicsekvés

Ha a kezdés jó, van folytatás, ami a sikeresen megkötött üzletek számát fogja növelni. Ajánljuk, hogy ütősen, kreatívan kezdd el mondanivalódat, ami felkelti mások érdeklődését.

Például:
Nem túl megnyerő: X Y vagyok burkolást vállalok.

Megnyerő lehet:
“Ha a legjobb és legprecízebb burkoló szakembert keresi, most megtalálta!”

A mondanivalója ugyanaz, de a megfogalmazás miatt, várhatóan az utóbbi versenyzőnél fognak megsokszorozódni a felkérések. Érdemes tehát kicsit több időt és energiát beletenni a bemutatkozásba, és végiggondolni, vajon mit keresnek az ügyfeleink, és azt mi milyen formában tudjuk nekik nyújtani.

vízvezetékszerelő
Profi profilképhez, profi leírás dukál!

Sok szaki szégyellős, és nem akarja “dicsérni magát”, úgy gondolja, hogy majd a munkája beszél helyette.

Ám a jó önmarketing manapság már elengedhetetlen.

Ha a megrendelők nem tudnak meg rólad semmit, akkor esélye sem lesz a munkádnak beszélni helyetted, mert olyan szaki fogja megnyerni a megbízást, aki meg merte mutatni magát.

Nem kell két kézzel verni a mellünket és dicshimnuszokat zengeni önmagunkról, ám célszerű bemutatkoznunk a leendő ügyfeleinknek, oly módon, hogy elárulunk magunkról pár személyes információt.

Alapinformációk

Fontos, hogy közöljük, kik vagyunk, majd mondjuk el pontosan, mivel is foglalkozunk, így az emberek el tudják majd dönteni azt, hogy tényleg ránk van-e szükségük vagy sem. Ajánlott átfogó tájékoztatást nyújtani, hiszen nem mindenki számára egyértelmű az, hogy mi minden tartozik egy adott munkakörbe.

Írjuk le bátran azt is, ha valamilyen munkát kifejezetten NEM vállalunk. Ezzel időt spórolunk magunknak és a megrendelőnek is, és nem futunk felesleges köröket.

Leendő ügyfeleink szinte minden esetben kíváncsiak arra, hogy milyen tapasztalattal rendelkezünk, mennyi ideje űzzük az ipart, és hol tettünk szert a meglévő szaktudásra.

Kezdőnek lenni nem feltétlenül hátrányos

Nem feltétlen probléma az sem, ha kezdőként vállalunk fel munkát: előnyt tudunk belőle kovácsolni! Mégpedig úgy, ha eláruljuk, hogy természetesen rendelkezünk azzal a tudással, mely szükséges a feladatok elvégzéséhez, és mivel nemrég helyezkedtünk el a szakmában, jellemez bennünket a türelem, a sikerorientáltság. Nem vagyunk „kiégve”, és a lehető legprecízebb módon igyekszünk mindenki érdekében megoldani a ránk bízott feladatokat.
Sőt, sokszor egy kezdő olcsóbb is, és rövidebb határidővel tud munkát vállalni mint egy “régi motoros”, ami miatt a megrendelők inkább mellette teszik le a voksot.

Mindenki máshogy gondolkodik, van, akinek nem számít mennyi idő alatt, csak tökéletes legyen a végeredmény. A másik esetben ugyan szintén fontos a kifogástalan kivitel, de az idő is nagy szerepet játszik, így ha az oldalunkon meggyőződik arról, hogy velünk nem kell kompromisszumot kötnie, akkor máris vihetjük a megbízást.

Mitől vagyok különleges?

Ami még nagyon fontos, mindenképp érdemes beletenni minden pozitív tulajdonságot, amivel megnyerhetjük a megrendelőket. Például ismerünk új technológiákat, nagy hangsúlyt fektetünk a folyamatos önképzésre, extra hosszú garanciát vállalunk, stb.
Fektessünk hangsúlyt arra is, hogy megmagyarázzuk, miért jár jól XY azzal, ha minket választ!

jószaki leírás jó példa
Ez is egy jó példa: mi az amit NEM vállal és ne is keressék vele?

Összefoglalva a jó bemutatkozó szöveg segíti a megrendelőt abban, hogy tisztába kerüljön azzal, kik vagyunk, mivel is foglalkozunk, és milyen tapasztalattal rendelkezünk, valamint jó esetben a profil oldalunkat nézegetve, meggyőződik arról is, hogy nem kell tovább keresgélnie a legprecízebb szakit.

Megosztás

Share on facebook
Share on twitter

Mennyire tetszett a cikk?

Kérlek értékeld!

3.7 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Oszd meg véleményed!

Napról napra szállítjuk a megkereséseket!

Regisztrálj a JóSzakira és válogass!

Kategóriák

Minden megvan, már csak egy szuper szakira lenne szükséged?

Böngéssz szakembereink között, vagy írd le 2 perc alatt, mire van szükséged, és hagyd, hogy ők jelentkezzenek! Mindezt teljesen díjmentesen!

gradient-white-png

Inspiráció felújítóknak, szakember keresőknek

Jó szakit keresel? Itt vannak tanácsaink a szakember választáshoz! Vagy inspirálódj felújítási ötleteinkből, döntsd el mit renoválsz legközelebb!

Segítség szakembereknek

Szolgáltató vagy? Olvasd el és alkalmazd tanácsaink! Szerezz több megbízást, szolgáltass még szuperebb minőségben és teljesedj ki szakmádban!

Kapcsolodó bejegyzések

Inkább szakemberre bíznád?

Adj le díjmentes ajánletkérést
értékelt szakiknak 2 perc alatt!