Így lehetsz te a szakemberek álma: a tökéletes megrendelő!

Főoldal » Lakásfelújítás
Értékelés:
5
(5)

Te meg vagy elégedve a szakik munkájával? És ők veled?

Tuti, hogy neked is volt már sok jó és valószínűleg néhány rossz tapasztalatod is különböző szakemberekkel. Ezeknek az esetek legnagyobb részében a rossz vagy hiányos kommunikáció okozza a problémát, de ha mélyebbre ásunk, millió dolog lehet még, amitől félrecsúszhat egy-egy ilyen kapcsolat.

Most azt nézzük meg, hogy mit tehetsz te, mint megrendelő azért, hogy kölcsönös elégedettség érzéssel búcsúzhassatok egymástól a munka végén.

szaki_megrendelo_kapcsolat-2688014

Találd meg a legjobb szakembert a feladatra!

Kattints a gombra, és keress szakit elérhető közelségben, belátható határidővel! Böngéssz a szakemberek között vagy írd le a feladatot és indíts ajánlatkérést pár perc alatt.

Előrebocsátanám, hogy csak azért sem lövöm el azt a kézenfekvő poént, hogy a szakik álma az a megrendelő, aki mindenre igent mond és aztán mindent szépen ki is fizet. Ennél bonyolultabb lelkivilágú a feltételezett szaki, akinek az álmáról itt szó lesz.

Időzítés, avagy ajánlatot csak a megfelelő időben kérj!

A legeslegszuperebb megrendelő először is akkor lép a tettek mezejére, amikor annak minden szempontból eljött az ideje. Nem rendel térkövezést azonnalra (télen), nem kér kertészt fel kertépítésre decemberben, nem november elején hozatja rendbe a kályháját… Hiszen a térkövezéshez nem jó a hőingadozás, a rossz idő, a kertépítés ideje főként a tavasz és a nyár, és a kályha nem novemberben romlott el, hanem már előző tél végén.

afremov_festes_esoben_pelda-1826894

További feltétele a tökéletes megrendelőnek az is, hogy akkor beszél munkáról, amikor az árát is prezentálni tudja. Bár ha a megrendelő fejével gondolkodom, akkor felhorkanva azt mondhatnám, hogy “De hát miért ne érdeklődhetnék hamarabb!”, azonban tökéletesen megértem a szaki szempontját is. Szinte 100%, hogy amit most elmond, azt majd akkor is újból el kell ismételnie, (ami lehet, hogy hónapok múlva van), amikor neked aktuális a munka. Márpedig a szaki ideje (is) pénz!

A vasárnapi telefonáló

Minden szaki álma! Ja, nem! 😛 A szuperkirály megrendelő sohase nem telefonál vasárnap. Soha! A vasárnap a szakinak is vasárnap, akkor – feltételezi helyesen a megrendelő – ő is a családjával múlatja az időt.

Amikor – nem vasárnap – számkijelzéssel!!! telefonál, soha nem csap bele rögtön a lecsóba, először mindenféleképpen udvariassági köröket fut. De legalább köszön. Csak aztán mondja el a problémáját. De ez egyértelmű, ugye?

Hogy tökéletes megrendelő lehess, kell egy szaki, és nem mindegy, milyen! Keress a joszaki.hu szakemberei között , és a találd meg a számodra tökéletes szakembert!

A kiszállásra is várni kell?

Tekintettel a manapság létező szakihiányra, (amikor is a szuperszakik nagyon nagy része elfoglalt vagy épp nem is itthon dolgozik), megrendelőnk türelmes is. Tudja, hogy a jó szaki hónapokra előre be van táblázva, így sajnos azonnal nem tud jönni.

Emellett, szintén a fenti okok miatt, a helyszíni felmérés megejtése sem feltétlenül sikerül neki túl hamar. Türelem!

Ha megvolt a felmérés, és minden tiszta, a szaki tudja, hogy mi a probléma, és megrendelőnk és szakija már mindent megbeszéltek, jöhet a munka!

megeri_varni-9740746

Megállapodni márpedig KELL!

Ugyan sok szaki szerint szerződést kötni – konkrétan írásban – nem mindig szükséges, de a megbízás legfontosabb részleteit (munkadíj összege, milyen anyag kell és mennyi, időpontok, vállalt határidő, pontos feladat, lehet-e parkolni, milyen felkészülést igényel a megrendelő részéről a megbízás, fizetési feltételek, stb.) fontos írásban – akár egy e-mailben – rögzíteni. Arra később kényelmesen lehet hivatkozni, ha netalán vita kerekedne a tökéletes megrendelő és az ő szakija között.

A tökéletes megbízásról írunk majd részletesebben, de ha kérdésed van, keress minket bátran bármikor és segítünk! Vagy kérdezd a szakit! 😉

Kávé és víz, a kedvesség univerzális ragasztója

A tökéletes megrendelő a szaki munkakezdésével már nem megrendelő, hanem átalakul megbízóvá, ügyféllé. A tökéletes megbízó ezen a ponton elkezd abba az irányba tevékenykedni, hogy a szaki – aki végre nekilátott a problémamegoldásnak – minél könnyebben és gyorsabban végezhessen a munkájával.

kavet_a_szakembernek-4495460

A jó ügyfél szükség esetén parkolót foglal, megmutatja a mellékhelyiséget, kávét, vizet kínál neki, felajánlja, hogy kaját készít (nem kell ezt a részét túltolni, nincs szükség 3-fogásos ebédre, elég néhány szendó!), hiszen ha a szaki még kajáért is szaladgál, akkor azzal is időt veszít a projekt.

Soha ne állj a háta mögött!

Még akkor sem érdemes árgus szemmel a szaki után fél méterrel haladni, miközben az szakiskodik, ha értesz ahhoz, amivel kapcsolatos az aktuális helyzet. Ettől ugyanis sok szaki a falnak megy. Természetesen, a munka ellenőrzése és az egészséges, kedves kíváncsiskodás az más! 😉

A tökéletes megbízó, ha kétségei vannak, vagy kérdések tolulnak az ajkára a szaki munkájával kapcsolatban – nos ő ebben az esetben egyenesen közli ezeket a kérdéseket, nem célozgat, ez fontos. Az, hogy a dolgok úgy menjenek, hogy a végén mindenki elégedett legyen, az mindkét fél érdeke, igaz?

Végül, de nem utolsósorban – a pénzügyek

Az az ügyfél, aki a szaki álma, soha, de soha nem ad előleget vagy egyéb címen pénzt a szakinak átvételi elismervény nélkül. Ilyen hülyeséget csak az csinál, aki szerint pénzezni ciki, pedig DEHOGY! A jó üzleti kapcsolat alapja a pontos elszámolás, a tények folyamatos kölcsönös papírozása, és akinek ez ciki, ott érdemes oda-vissza gyanakodni.

Másik dilemma az utalás-kápé kérdés. Azt ugyanis egy szakember sem szereti, ha, amikor fizetésre kerül a sor, az ügyfél bemondja, hogy ő bizony utalással fizetne… már csak azért se csináljunk ilyet, mert egy másik számlatömb való az ilyen számlák kiállítására. Meg egyébként is, ha a szaki arra készült, hogy aznap kap teszem azt 40 000 Ft-ot kápéban, akkor biztosan hangulatromboló hatással lesz rá, ha ügyfele közli vele, hogy ez nem így lesz. A tökéletes megbízó, amennyiben utalással szeretne fizetni, azt jó időben, előre közli minden érintettel.

fizetes_a_szakinak-6909513

Mi legyen, ha a szaki mindennek tűnik, csak nem jó szakembernek?

Ha már menet közben rájön a tökéletes megbízó, hogy a kiválasztott szakember mégsem megfelelő neki, akkor a fentebb tárgyalt egyenes kommunikációs trükköt alkalmazza: elmondja a szakinak, hogy ez, vagy az nem stimmel, és úgy döntött, hogy ezzel egyidejűleg a még feljebb tárgyalt pénzügyi szabályokat veszi elő, (a jó üzleti kapcsolat alapja a pontos elszámolás,) és elszámol. Nyilván egy ilyen helyzetet még a tökéletes megbízó is nehezen kezel, általános jó tanács itt nem létezik. 🙁

Ha véleményed van, írj nekünk, ha pedig szakira van szükséged, gyere és add le ingyenes ajánlatkérésedet, több ezer értékelt szakemberünk várja megkeresésedet!

Megosztás

Share on facebook
Share on twitter

Mennyire tetszett a cikk?

Kérlek értékeld!

5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Oszd meg véleményed!

Szükséged van egy hozzáértő szakemberre?

Kategóriák

Minden megvan, már csak egy szuper szakira lenne szükséged?

Böngéssz szakembereink között, vagy írd le 2 perc alatt, mire van szükséged, és hagyd, hogy ők jelentkezzenek! Mindezt teljesen díjmentesen!

gradient-white-png

Inspiráció felújítóknak, szakember keresőknek

Jó szakit keresel? Itt vannak tanácsaink a szakember választáshoz! Vagy inspirálódj felújítási ötleteinkből, döntsd el mit renoválsz legközelebb!

Segítség szakembereknek

Szolgáltató vagy? Olvasd el és alkalmazd tanácsaink! Szerezz több megbízást, szolgáltass még szuperebb minőségben és teljesedj ki szakmádban!

Kapcsolodó bejegyzések

Inkább szakemberre bíznád?

Adj le díjmentes ajánletkérést
értékelt szakiknak 2 perc alatt!